2011. október 8., szombat

Márvány mintás körmök/Water marbling

Nagyon tetszett ez a fajta körömdíszítés, de nehezen szedtem magam rá, illetve elég sok videó után éreztem azt, hogy talán van elég információm. Ez hamis érzet volt:D az első próbálkozásom után már könyvet írhattam volna róla, de nem sikerült, másodjára pedig egész tűrhető lett, de fogalmam nincs miért sikerült ennyire gördülékenyen.

Aki még nem hallott róla: a technika lényege, hogy vízfelületre csepegtetett körömlakkal kialakítunk egy céltábla szerű formát, amit variálni lehet egy tű/narancsfa pálca/fogpiszkáló segítségével, így kialakítva a hullámos, íves motívumokat. Ebbe mártjuk a körmünket óvatosan, hogy annak felületén láthassuk viszont a mintát. Vizuális típusúaknak.:)
Szükség van hozzá egy edényre, benne vízre és körömlakkra, illetve elég sok celluxra. Az általánosan használt eszköz a Scotch tape, de nekem nincs csak rendes gyári celluxom. Ez a körmöd körberagasztásához kell, hogy bemártáskor a bőrödre minél kevesebb kerüljön. Az emberek egy része papírpoharat használ, hallottam feles pohárról is, ami azért tűnik jónak, mert legtöbbször a csepp nem terjed szét az egész felületen, így eleve nem kell ezen bosszankodni, mert kisebb a felszín. Én egy egyszerű bolti tejberizses poharat használtam, bevált. A vízhőmérsékletre nem tudok jó tanácsot adni, szobahőmérsékletű szűrt vizet ajánlanak, nekünk nincs víztisztító berendezésünk, és nem is vágyom rá (ebbe most nem másznék bele:)), így először forralt vízzel próbálkoztam, de igazából a csapvíz is működött másodjára. A szobahőmérséklet elég relatív kifejezés, feltételezem ebbe bele lehet jönni, nekem hideg volt és nem terült el rajta a lakk jól, de kicsit melegebbet engedtem a csapból, ami tapintásra nem érződött se ilyennek, se olyannak, ezzel ment.

Fontos, és szomorú tény, hogy nem minden lakk alkalmas a műveletre. A neten fellelhető kipróbáltak pedig itthon nehezen vagy drágán beszerezhetőek. Azt javaslom, első nekifutásra érdemes csak a terülésüket tesztelgetni a meglévő színeinknek. Megeshet olyan, hogy egy lakk szétterül, de nem enged más színt magában elkeveredni. Ha magasról/nagy sebességgel csöppen, lessüllyed az aljára, így hagyni kell a gravitációt hatni, és nem rázogatni, tapasztalatom szerint a sűrűbb lakkok eleve nem akarnak dolgozni nekünk, így kár bosszankodni felette.
Mivel ez a techinka egy elég vékony réteget alkot, jobban mutat, ha előre felkenünk egy színben passzoló réteget, ami kiemeli a mintát. A leguniverzálisabb a fehér.:D

Jöjjenek a képek a tovább után.

Első próbálkozásom eredménye.

A kisujjamra kétszeri bemártással sikerült ez a fantasztikus minta:D







Feltehetőleg nem voltak elég jók ezek a lakkok, mert nem tudtam megfelelően sűrű céltáblát összehozni, hogy jó motívumokat húzhassak bele. Azért kell legalább 5-6-7 cseppnek lennie, mert a legeslegszélét nem lehet piszkálni, olyan hamar megszárad, csak bele ragadna a fopiszkálóba (vagy, amit használsz) és tönkreteszed vele az egészet. A belső körök alkalmasak a mintára. Plusz eléggé meg is csappant a tartalmuk, pedig más egy év alatt is alig fogyasztott a lakkjaiból rendszeres használat mellett, így elég valószínű, hogy ezt is elrontottam elsőre.

A második próbálkozásom:









Ezek sem lettek tökéletesek, de legalább működött, innentől gyakorolni kell.

A végül bevált lakkok az Avon nailwear pro blue flare lakkja, és Aden cosmetic lakk, 18 1E7 van ráírva és nem találom neten... Moyrában vettem világos picit csillámporos babakék.

Tippek:
- Ez a lány nagyon profin műveli ezt, és külön videókat készít az alapokról is.
- A körbecelluxozás legegyszerűbb műveletét is nála láttam.
- Egyszerre egy körmöt érdemes bemártani, ha belejöttél feltételezem megy a kettő is, de egyszerre kell a felszínhez érniük.
- Bemártás után ferde szögben tartsd a víz alatt a körmöd, körülötte fülpiszkálóval szedd össze a felesleges lakkot, hogy kivételkor ne ragadjon a kész mintára.
Állítólag érdemes óvatosan rázogatni a víz alatt, hogy ne ragadjon buborék a lakk alá.
- Ha ráfújsz a vízen lévő lakkrétegre, megszárad, könnyebb eltávolítani.
- Ha minden körmöd előre körbecelluxozod, akkor nem felejted el, ami velem megesett és mire megcsináltam a minta tönkrement (megszáradt), illetve nem kened magad annyira össze menet közben és valószínűleg gyorsabb is így haladni, de meg kell szokni, hogy celluxos ujjal dolgozol.

A fények nem kiválóak, de feltételezem nem csak nálunk sütött keveset a nap mostanság:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése