2010. augusztus 19., csütörtök

Szappanok



Most már kicsivel több, mint egy éve használok szappant a napi tisztálkodáshoz tusfürdő helyett, ezért szeretném leírni mások épülésére-szépülésésre a tapasztalataimat.
Eredetileg nagyjából három éve annyira érzékeny lett a bőröm, hogy a tusfürdők közül csak a Jonson's-Dove-Nivea szentháromságot viselte el biztosan, a többitől kipattogzott a mellkasom és a nyakam (legalább). Tavaly nyáron voltam kineziológusnál, akihez többet nem szándékozom visszamenni, de valójában nagyon kedves és segítőkész nő, csak ez a téma annyira nekem már nem fekszik, viszont mellette Ilcsi kozmetikus, és nagyon önzetlenül ő ajánlotta, váltsak szappanra, hisz ő is azt használ, mennyivel puhább a bőre, pedig az övé is problémás. Nyilván ezt nehéz volt elhinni, mert tényleg nagyon szép és puha bőre van:D



Azóta teljes arzenálját használtam már a szappanoknak, még nem ástam magam összetevő szinten mélyre a hatásukat tekintve, egyszerűen vannak márkák, amikben megbízom.
Legelőször Nadin natúr szappanokat vettem, ezek gyógynövényesek, kicsi négyzet alapú dobozban kaphatóak, kerekek és nevetségesen olcsók. Annak tűntek, de erről később. Első körben vettem kéneset az arcomra és citromfüvest a fürdéshez.
A kedvenceim azonban ezek lettek, a hidegen sajtoltból most is van itthon körömvirágos, a kézzel készített glicerinesből pedig a teafa olajos az első termék, ami használ az arcbőrömnek, nagyon szeretem, rengeteg ideig jó, és nem tudom hol fogom legközelebb beszerezni, de végső esetben megrendelem innen.

Nem mindig jutok el natúrboltba, így drogériában is bőven vásároltam már szappanokat. A legviccesebb a dm-es Alverde kb 200 Ft-os szappana, ami nagyon finom illatú, kicsit sem szárít és nagyon szerettem, mert puha, illatos és szépecske lettem tőle. Azóta a Rossmann sajátmárkás algása az új kiskedvenc, mert ennyire érezhetően selymes semmitől nem volt még a bőröm, én alapvetően nem is hittem sose a kozmetikumokban, pont ezért, mert ha kenem, ha nem, ezt használom vagy amazt, az én bőröm kb ugyanolyan volt mindentől. Eddig.
Nem próbáltam ki az Ilcsi szappanokat, dicsérik, de elégedett vagyok sokkal olcsóbbakkal is, 500 Ft-nál többet még nem költöttem egyre sem... talán... mondjuk a Fenjal, amihez tartó is volt (muszáj volt megvenni:D) lehet drágább volt, de az meg pont nem vált be, az tényleg szárított. Alapból azt hallani mindenhol, hogy a szappan szárít, na engem ez egyértelműen szárított, egy másik pedig érzékenyebb helyeken kicsit, de az összes többi tizenpár amit próbáltam véletlenül sem, és a korábban említett kozmetikus is ezzel érvelt, hogy nem szárít a szappan, a tusfürdő az, ami elszarusítja a bőr felső rétegét és kemény lesz.

Először problémásnak tűnt magammal hordani, rendszeresíteni, hisz mindneképp pepecsebb egy szappannal bánni, mint a tubusból pont elég kencét kinyomni magunknak. Alul nyitott szappantartókat vettem otthonra, koliba/albérletbe, zártat pedig utazáshoz, és Gergőnél is egy ilyenem van. Ezeket nem csukom be, csak másnap, vagy mikor el kell pakolni, így ki tudnak száradni nem foglal több helyet egy tusfürdőnél és még egy se ázott széjjel, pedig nem vagyok túl pedáns ilyenekben, minimálisan kell figyelni rájuk.

Pozitívumok:
- olcsóbbak a tusfürdőnél és tovább is tartanak, rengeteget vásároltam már, de a fele fogyott el kb, mert több helyen vannak
- ha utazom és többet vinnék, elvágom őket és jól megférnek egy tartóban
- ha rájuk van írva egy növény, azt tényleg tartalmazzák, nem csak a kivonatát 2%-ban
- gyógyhatásúak, a citromű nyugtat, a körömvirág gyulladás csökkentő, az aloe vera pedig korunk jolly jokere
- szebb lett a bőröm, ha másnál látom, hogy végig van karmolászva és csipkedve a felkarja, válla, mindig elszomorodom, én ennyire eleve nem gyilkoltam le magam, de most egyszerűen nincs semmi ilyesmi a bőrömmel
- ez nem tudom hogy függ össze vele, de ha borotvát használok sem bök annyira pár nap múlva
- most már tényleg nem gyulladnak be a szőrtüszőim, ha használok bőrradírt, a tusfürdős bőröm hiába reszelgettem, gyalulgattam velük

Tény, hogy ebből nem lehet olyan könnyen adni másnak, ha rászorul, de van, akit megtisztelek ezzel a privilégiummal:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése